2023. már 13.

Kertész, kukás, futár leszek

írta: M Szlávik Tünde
Kertész, kukás,  futár leszek

kertesz_leszek.jpgKertész leszek,

fát nevelek,

kelő nappal én is kelek,

nem törődök semmi mással,

csak a beojtott virággal.

 

Minden beojtott virágom

kedvesem lesz virágáron,

ha csalán lesz, azt se bánom,

igaz lesz majd a virágom.

 

Tejet iszok és pipázok,

jóhíremre jól vigyázok,

nem ér engem veszedelem,

magamat is elültetem.

 

Kell ez nagyon, igen nagyon,

napkeleten, napnyugaton –

ha már elpusztul a világ,

legyen a sírjára virág.

(József Attila: Kertész leszek)

 

https://www.tankonyvkatalogus.hu/pdf/NT-11520__teljes.pdf

 

mi_irtuk_piros_vegleges.jpg

Ha nem tanulok? Csöves leszek!

Minden reggel halat eszek!

Nem törődök a tanulással,

Csak a kidobott kajával.

 

Üres doboz a tetőm,

néhány tégla a falam,

olyan csöves leszek,

hogy kihullik a hajam.

 

Az új házam egész jó,

csak egy kicsit karton!

Így éltem én

odalent a parton.

 

Lehet, sőt igaz,

hogy szemetet szedek!

De megnyugtat az, hogy

egy tanárnál többet keresek. (Lós Levente: Csöves leszek)

 ***

Ha szegény leszek, mi_irtuk_feliratos.jpg

halat eszek,

pedig utálom a halat!

Már rendesen kaparom a falat!

Te vigyázzál, hogy mit eszek!

Még a végén anorexiás leszel! (Lós Levente: Hal-dal)

 *** 

Ha nem tanulok, csöves leszek,mi_irtuk_feliratos.jpg

pénzt pedig nem keresek,

hanem inkább kéregetek.

 

Cigicsikket keresgélek,

gyújtót pedig kéregetek.

Alvóhelyet nem keresek.

 

Ha pénzem nincs, étel sincs.

Tán ez lesz a vesztem.

Híd alatt nem éldegélek.

 

Haverjaim nem csövesek,

de én meg a híd alatt élek.

Ez nem fair, de ez az élet. (Lós Botond)

 ***

Ha nem tanulok, hülye leszek,mi_irtuk_feliratos.jpg

de nem aggódok, szépítkezek.

Ha felnőtt leszek, belém szeret

egy gazdag, és hozzámegyek.

Az se baj, ha nem tartjuk a kapcsolatot,

a lényeg, hogy jól elvagyok. (Név nélkül)

*** 

Sütni tanulok, cukrász leszek,mi_irtuk_feliratos.jpg

Édesapám szülinapjára tortát készítek.

Nem tart ez sokáig,

A tortája kész van máris.

 

Finom lesz, meglásd,

Magadat azért el ne ásd!

Megtanítlak sütni,

Te is finomat fogsz készíteni. (Stolcz Bella) 

 

 

Szólj hozzá

Vörös István Lackfi János 1. korcsoport