2023. feb 06.

Miután

írta: M Szlávik Tünde
Miután

miutan.jpgÍrta: Krusovszky Dénes

Miután befejeztem a matek leckét,

elkezdhetem a magyart,

miután befejeztem a magyar házit,

elkezdhetem az angolt,

miután befejeztem az angolt,

elkezdhetek rajzolni,

miután befejeztem a rajzolást,

kimehetek az udvarra focizni,

miután eleget fociztam,

bemehetek tévét nézni,

miután a tévé előtt megvacsoráztam,

megmoshatom a fogam,

miután megmostam az arcom is,

lefeküdhetek aludni,

miután lefeküdtem aludni,

bármiről álmodhatok,

miután legszebb álmomból felébresztettek,

készülődhetek az iskolába,

miután elmentem az iskolába,

végigülhetem az órákat,

miután az iskolának vége,

hazamehetek délután,

miután ezt az évet elvégeztem,

egész nyáron nyaralok majd,

miután eltelik a nyári szünet,

rögtön harmadikos leszek,

miután véget ér a negyedik is,

nemsoká felsős leszek,

miután az általános is véget ér,

választunk majd egy gimnáziumot,

miután a gimnáziummal végeztem,

nagy leszek és egyetemista,

miután diplomám is lesz,

szerzek magamnak egy jó állást,

miután jó állásom lett,

lesz majd saját családom is,

miután gyerekeim születnek,

elkezdek megöregedni,

miután megöregedtem,

elmehetek nyugdíjba végre,

miután nyugdíjba mentem,

én is folyton a barátaimmal sakkozom majd,

miután eleget sakkoztam,

nem tudom mi lesz,

de valami majd csak lesz,

akkor is, miután.

krusovszky_denes_nevjegy.jpg

https://www.tankonyvkatalogus.hu/pdf/NT-11520__teljes.pdf

Döbbent vagyok. Tanácstalan.

A gyerekek azt a feladatot kapták, hogy írjanak maguknak egy kalandos, színes életet. S ők ezeket a történeteket alkották... Csalódások, fájdalmak, rögvalóság. Ez nem igazság! 

mi_irtuk_piros_vegleges.jpg

Miután megszülettem,

felnőhetek.

Miután felnőttem,

dolgozhatok.

Miután dolgozom,

lehet családom.

Miután van családom,

nevelhetek gyerekeket.

Miután gyerekeim felnőnek,

elmennek.

Miután elmentek,

élményeket gyűjthetek.

Miután a legjobbakat összegyűjtöttem,

nyugdíjas lehetek.

Miután nyugdíjas lettem,

kórházba megyek.

Miután nincs remény,

még visszanézek és megkérdezem:

Már vége? (Név nélkül)

 ***

Miután hazaértem az iskolából,

elkezdhetek tanulni.

Miután megcsináltam a házit,

elkezdhetek játszani.

Miután kimerültem végre,

elkezdhetek lefeküdni.

Miután felkeltem reggel,

elmehetek újra az iskolába.

Miután elérkezett a nyár,

lehet feltöltődni.

Miután itt a nyolcadik,

elballaghatok a gimnáziumba.

Miután elvégeztem a tizenkettediket,

leérettségizhetek, s mehetek az egyetemre.

Miután megszereztem a diplomám,

elkezdődhet végre a nagy élet.

Miután rájöttem, nincs annyi kaland,

mire vártam sorvadozva.

Miután rdöbbentem, ugyanúgy beálltam a sorba,

ugyanúgy élek, mint emberek ezrei.

Miután elkezdtem újratervezni az életem,

sok kalandot átélhettem.

Miután hegyet másztam, búvárkodtam,

visszatérhettem egy tapasztaltabb emberként.

Miután megöregedtem, a családommal

várhattam az újabb fordulatokat.

Miután már az unokák futkostak,

elmesélhettem nekik az életemet.

Miután már eléggé elszállt az idő felettem,

rájöttem, hogy mindjárt vége mindennek.

Miután kifárasztott eléggé az élet,

rájöttem, én is lepihenhetek végre.

Nem tudom, mi vár rám ezután, de

csak remélhetem, pont csak ennyi, ha nem több

kaland vár rám a miután után. (Vajas Boglárka)

 ***

Miután felsős lettem,

elkezdtem egy másik iskolát.

Miután hetedikes lettem,

elkezdtem terveket szőni.

Miután befejeztem a nyolcadikat,

elkezdtem utazni.

Miután befejeztem,

elkezdtem tanulni.

Miután befejeztem két évet,

elmentem külföldre.

Miután letelepedtem,

elkezdtem keresni.

Miután abbahagytam,

elkezdtem öregedni.

Miután elkezdtem öregedni,

elkezdtek gondoskodni rólam.

Miután befejezték,

elkezdtek a síromhoz járni. (Név nélkül)

***

Miután megszülettem,

elkezdhetek járni a bölcsibe.

Miután végeztem a bölcsivel,

elkezdhetek óvodába járni.

Miután eltelt egy év az ovis korszakomból,

elkezdtem a maradék kettőt.

Miután ezekkel is végeztem,

elkezdhetek járni az iskolába, ami nagyon hamar eljött.

Miután elvégeztem az alsó tagozatot,

elindulhatok a felsős osztályok felé, ahol egyre nagyobb lehetek.

Miután elvégeztem a nyolcadik osztályt,

lehetőségem van egy másik iskolába járni, de én maradnék itt.

Miután meghoztam ezt a fontos döntést, ami a pályaválasztásomra is hatással lehet,

elkezdtem a gimnáziumot, amit később sikeresen el is végeztem.

Miután megvolt a ballagás, a barátaimmal együtt – akik az osztálytársaim is–, buliztunk egy nagyot.

Miután vége lett a bulinak, hamarosan elmentem munkát keresni.

Szerencsére a rendőrségnél munkát is tudtam találni.

Miután teltek az éveim rendőrként, sok járőrözés után családot alapítottam.

A gyermekeim nagyon hamar megnőttek, mindkettő elvégezte az egyetemet.

Miután mindketten munkát találtak, hamarosan nyugdíjba kellett mennem, ami szintén egy jó dolog, mert megkapom a 13. havi nyugdíjat, és lesz sok szabadidőm.

Miután ez is eljött, rendszeresen tudtam járni az egyik fiam focimeccseire.

Néhány év múlva az Úr magához szólított, és itt kellett hagyni a földi életet.

Szerintem szép életem volt itt. (Simonyi Levente)

 ***

Miután végzett az általános iskolában,

elkezdett gimnáziumot keresni.

Miután végzett a gimnáziumban és leérettségizett,

elkezdett munkát keresni.

Miután elkezdett dolgozni,

elkezdett az egyetemen gondolkodni.

Miután egyetemet talált,

elkezdett agyalni, hogy milyen szak legyen.

Miután meglett a szak, még mindig nem tudta, mit is akar.,

elkezdte megjelölni a szimpatikus szakokat.

Miután felmondott a munkahelyén,

elkezdett egyetemre járni.

Miután rájött, hogy ez nem az ő stílusa,

visszament ugyanoda dolgozni.

Miután a szülei emlékeztették, hogy  középkorúként már ideje elköltözni,

elkezdett lakást keresni.

Miután elköltözött otthonról,

a szülei kis idő múlva elkezdtek betegeskedni.

Miután visszaköltözött, hogy segítsen a szüleinek,

elkezdtek a szülei egymás után haldokolni.

Miután sírva eltemette a szüleit, nem költözött el,

elkezdett párt keresni, de nem járt sikerrel.

Miután egyedül megöregedett,

elkezdett haldokolni.

Mielőtt meghalt, rádöbbent, hogy többet kellett volna beleadni. (Máriássi Csenge Orsolya)

*** 

Miután végeztem az ovival,

elkezdhettem iskolába járni.

Miután elkezdtem iskolába járni,

lassabban telt az idő, de

miután találkoztam sok baráttal,

jókat szórakoztam.

Miután már nagyobb lettem,

elkezdett mindenki elhagyni.

Miután nem volt senki ott,

elkezdett minden unalmassá válni.

Miután találtam pár új barátot,

elkezdett minden szép és vidám lenni.

Miután elkezdtem többet összejárni velük,

jobban megismertem őket.

Miután elkezdtem jobban megkedvelni az egyik fiút,

többet kerestem a társaságát.

Miután már elkezdtünk többet találkozni,

kiderült, viszonozzuk egymás érzéseit.

Miután ez kiderült, lassan és

idővel összejöttünk.

Miután sokáig hűségesek voltunk egymáshoz,

összeházasodtunk.

Miután megházasodtunk,

már nem volt minden a régi.

Miután ezt észrevettem és megkérdezhettem volna, mi a baj,

ő már úton volt a munkába.

Miután már órák óta nem látta senki,

aggódni kezdtem.

Miután felhívtam a rendőrséget,

mondták, hogy megtalálták.

Miután megtalálták, bevitték a kórházba

súlyos sérülésekkel.

Miután odaértem,

megkérdeztem a mentőst, mi történt.

Miután elmondta, rögtön sírni kezdtem, mivel megtudtam, súlyos depresszióban szenved.

Miután már csak reménykedni tudtam,

hogy ő nem hagy itt,

miután kijött az orvos és elmondta az eredményt, már csak arra tudtam gondolni:

miért? Miért nem szólt?

Miután leállították a lélegeztetőt, és elbúcsúzhattam tőle,

egy levelet adtak a kezembe.

Miután elolvastam, csak arra tudtam gondolni,

miért nem segítettem.

Miután már nem láttam értelmét semminek nélküle,

véget vetettem mindennek. (Kiss Kiara)

*** 

Miután kész voltam a leckéimmel,

Álmodtam, álmodtam az álmaimért.

Miután álmodtam, anyukám visszavitt a piacra.

Miután megérkeztünk, anya beállt a szokásos helyre.

Én vittem, anya eladta.

Én vittem, ő adta.

S vittem, s ő adta.

Még nem ért véget a nap, már vissza is értünk.

Én lefeküdtem, s aludtam.

Már tíz év telt el,

s anyukám még mindig beteg.

Már a pénzből csak a hiányérzet volt meg.

Most én fogom adni, de új lesz az áru.

A laboratóriumban vettem, s kint adtam.

Vettem, s adtam.

Vettem, s adtam.

Vettem, s csak növekedtem.

Vettem, s vettem, de már nem csak ott adtam.

Akárhol adtam, vették az árumat.

Vettem, vettem, vettem, engem meg nem állítanak.

Vettem, vettem, vettem, már tudták, hol vagyok, ott vettek.

Öltem, vettem, adtam. Már nem volt megállás.

Mert akárhol vártam, ott volt a halál.

S hiába öltem, öltem, öltem,

a végén

elkaptak.(SomárΠ: A gyógyszerész)

 

 

 

Szólj hozzá

1. korcsoport Krusovszky Dénes: Mi írtuk